Quote of the Day..

Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams. - Ashley Smith

Monday, June 14, 2010

Percutian Terengganu

Mak Lang dah YM mama petang tadi, tanya gambar trip ke Terengganu.. Ada alasan la mama nak upload gambar cepat-cepat.. Gambar-gambar yang sempat ditangkap untuk menceritakan perjalanan 3 hari 2 malam tu..

Dalam kereta masa perjalanan ke Terengganu.. Adik yang tangkap gambar.. Baru perasan, ayah kt belakang buat-buat gaya.. Jauh betul KT ni.. 8 jam gak masa perjalanan dari Tol Gombak ke Merang Suria Resort..
....


Sampai-sampai je, adik & kakak mintak mandi pantai.. Plan asal gi tengok pantai je.. Alih-alih mandi pantai dengan baju & seluar jeans.. Ayah tak turun sebab terlekat kt tv, tengok cerita askar lama.. Hari kedua ayah je yang turun dengan budak-budak.. Mama lak dok kt bilik sebab sakit kepala.. Sebab tu tak de sapa yang nak ambik gambar..



Hari ke-2, pagi-pagi da pegi mandi kolam.. Macam biasa, mama kat tepi je jadi tukang ambik gambar..





Kat kenduri kawin saleemah.. Pengantin paling cool & tak control yang mama pernah nampak..


Cool ta cool, tengok la kasut yang pengantin pakai masa keluar rumah layan tetamu.. Siap sporting bagi ambik gambar lagi :D
..


Dari kenduri, kitorang ke Pasar Payang.. Mama yang mmg ta bape minat beli2 ni tak faham nape la org sebut2 na gi situ.. Da la panas.. Persekitaran kotor plak tu.. Qays siap jerit "eii kotornya!" bile lalu kat kedai2 yang terlalu kotor.. Harga barang yang display & harga jual plak beza sangat.. Tapi alang2 ke situ, ada la mama beli2 skit uuntuk kakak, adik & atuk nenenk PD..
Dalam perjalanan balik, boring dok dalam kete, adik wat macam-macam gaya.. Hidung gajah & misai kucing.. Lain-lain mama tak ambik..
...


Note: Jatuh cinta dengan Sata & Otak-otak terengganu.. Lagi-lagi yang makan kat Warung Pak Aziz Satar.. Sedap betul otak-otak dia.. Bole termimpi-mimpi la.. (sama sedap masa makan sate Restoran Rokiah kat Raub aritu)

4 comments:

  1. aku pn suka otak2 sana..dulu aku pi terengganu beli nk bwk blk, dh separuh aku mkn dlm keta..hehe..aku tk sure sgt beza otak2 dgn sata..

    ReplyDelete
  2. haha comelnye mujib wat2 gaya..xsangka

    ReplyDelete
  3. fid: sata tu yg bende 3 segi tu.. otak2 yang panjang tu.. otak2 warung aziz satar tu lain skit.. dia macam hirisan ikan dalam daun tu + bumbu dia.. sedap betul..

    Mak Teh: mujib mmg gitu.. sbb tu bdk2 tu kate ayah dia mmg lawak..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete