Quote of the Day..

Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams. - Ashley Smith

Saturday, May 11, 2013

Cara jimat #1

Salah satu cara nak berjimat adalah dengan kurangkan jalan-jalan keluar kosong.. Bukan kate tak yah bawak anak2 jalan.. Tapi jangan biasakan anak2 untuk keluar berjalan tiap kali hari cuti..Aktiviti dengan anak2 bukan hanya bawak berjalan.. Latih anak2 untuk rasa seronok di rumah.. Buat aktiviti yang menyeronokkan tiap kali ada di rumah.. Aktiviti di rumah termasuklah sebarang aktiviti kat luar rumah seperti main di taman berdekatan atau pusing taman dengan basikal.. Bile hari anak2 penuh dengan aktiviti, drg tak kan rasa bosan dan tak kan merungut untuk dibawa jalan2.. Walau hanya keluar window shopping sekali pon, tetap ada duit keluar.. Cth kos minyak.. Tol.. Makan tengahari.. Makan jajan.. Belum lagi bile anak2 ternampak bende dan minta untuk dibelikan..
 
Ni antara aktiviti Adik, Kakak dan Haziq masa duduk rumah cuti Hari Pekerja hari tu.. Baring2 bergurau atas katil pon dah cukup untuk buat bdk2 seronok.. :)

Aktiviti Masa Cuti

 

No comments:

Post a Comment