Quote of the Day..

Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams. - Ashley Smith

Wednesday, March 3, 2010

Adik Nak Jadi Pengantin

Akhir-akhir ni adik suka main pengantin-pengantin.. Gara-gara banyak kenduri kahwin kawan ayah yang adik pergi.. Cume tak de orang yang sanggup jadi pasangan pengantin..

Semalam mama balik dari ofis awal.. Sebelum pukul 7 malam mama da sampai.. Sempat mama mandi sebelum maghrib masuk.. Masa mama baru siap mandi, adik lalu dan tunjuk bunga yang adik petik dari pokok bunga kat laman.. adik kata "Adik ambik bunga untuk jadi pengantin.." Tak lama, terdengar adik menjerit-jerit kat bibik "Bibik, adik nak mandi la.." dan jawapan bibik "Adik da mandi kan tadi.. baru je.." Adik dengan suara tak puas hati menjawab "Adik nak mandi.. pakai baju cantik.. pakai mekap.. pakai bunga.. macam tu la.. adik na jadi pengantin!!" Geli gak hati mama dengar, garang betul bakal pengantin ni..

Tak lama adik datang lagi kat mama.. Bibik berjaya pujuk adik jadi pengantin tanpa perlu mandi lagi.. Adik dengan muke tersenyum-senyum puas hati dengan solekan bibik dengan bunga tersepit kemas di tudung lama nenek..




4 comments:

  1. comelnye gmbr bawah kiri tuh...

    ReplyDelete
  2. adik ni klu suh senyum, luas semacam mulutnyer.. tu je yg berjaya tahan..

    ReplyDelete
  3. adikni masa senyum bukan main manis. Tapi kalo dah mula nangis mak ampun! aritu maswa kat kantanmama baru jer sebut dalam hati..tak nangis pulak adik kalini...tiba2 dah pukul 11 mlm dok mnangis jugak!!! kat bilik mama baca ayat pendinding..takut ada kena ganggu...rupanya berebut tv ngan maknya.

    ReplyDelete
  4. bukan berebut tv dengan mama je.. ada ayah, pak long & mak long..hihi..

    ReplyDelete