Quote of the Day..

Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams. - Ashley Smith

Monday, October 11, 2010

Allah Baik Kan?

Mama baru nak buat keje, adik datang..

A: Mama, Allah ke yang bagi kita penyakit..
M: A'ah..
A: Allah bagi kite penyakit..? Masa adik sakit aritu Allah yang bagi penyakit? Allah baik kan..?
M: Memang la Allah baik..
A: Kenapa Allah bagi kite penyakit..?
M: Sebab nak uji kite..
A: Uji tu ape..?
M: Uji la.. Allah nak tengok adik sabar tak masa adik sakit.. Adik makan ubat ta bile mama suruh makan ubat..
A: Masa adik sakit aritu adik sabar kan..? Adik makan ubat kan..?
M: A'ah..
A: Dulu adik makan ubat tak minum air pun kan.. Tapi sekarang minum..

Mama rasa, makin besar makin mencabar soalan-soalan adik..

3 comments:

  1. Mmm..perangai adik ni mcm lebeh kurang adlyn.. :)
    Skali tu aku tgh wat keja depan komputer..
    Adlyn: Mama, adik nk milo ais
    Mama: Skjp
    Adlyn: Mama, adik dahaga ni, tk kesian kt adik ka?
    Mama: Ya, skjp, 1 minit, adik kena belajar bersabar..
    Adlyn: Kalo mama suruh adik mandi ka smbhyg ka, tk boleh pulak skjp2..mama tk belajar bersabar ka?
    Kena blk kt kita kan?

    ReplyDelete
  2. haha.. pandainyer adlyn cakap..

    ReplyDelete
  3. dia ckp ikut suka dia...kalo ko nk tanya apa trjadi in detail, ko tanya dia, siap dialog org pn dia ikut..kalo ko ada janji apa2 dgn dia, dia akan ingat..dia akan tuntut..haha

    ReplyDelete