Quote of the Day..

Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams. - Ashley Smith

Thursday, October 13, 2011

Salah Konsep

Sabtu lepas Hari Sukan sekolah Kakak.. Cuaca elok, sekolah bersih, siap sedia dengan khemah rumah sukan yang dah siap dihias.. Cume keadaan padang je yang agak kureng dengan kehadiran lopak disebabkan hujan pada hari sebelumnya.. Sebab kami sampai awal dan acara mula agak lewat dari yang dijadualkan, kenalah menunggu nak dekat satu jam gak..

Tengah-tengah tunggu, dengarlah satu pengumuman yang dibuat oleh pihak sekolah "Pihak sekolah akan mengadakan satu pertandingan khas untuk murid-murid.. Sesiapa yang mengumpul sampah terbanyak di akhir acara sukan akan diberikan hadiah istimewa.."

Erk..!! Apakah..??! Salah konsep betul.. Sepatutnya sekolah buat pengumuman untuk mengingatkan para murid dan ibu bapa untuk mengekalkan kebersihan sekolah sampai habis acara.. Sebab pengumaman tadi lebih kurang maksudnya dengan "Kamu boleh buang sampah mrata-rata sebab siapa yang dapat kumpul sampah yang terbanyak di akhir acara nanti akan diberikan hadiah istimewa.."

Kakak posing lepas dapat tempat kedua dalam acara lari berhalangan..


Note: Tak tahan mata mama tengok lari satu sekolah tak pakai kasut.. Kuman la..

No comments:

Post a Comment