Quote of the Day..

Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams. - Ashley Smith

Thursday, July 22, 2010

Mama Saya Seorang

Petang semalam mama balik dari ofis awal sebab kepala mama sakit sangat.. Masuk angin agaknya.. Sampai rumah, tengah baring-baring, Kakak datang dengan 2 buku tulis kat tangan..

K: Hari ni Kakak nak buat ulangkaji Bahasa Malaysia dan Matematik
M: Ok..
K: Mama tulis la soalan Bahasa Malaysia..
M: Kakak buat karangan je la..
K: Asyik-asyik karangan..
M: Buat karangan la, mama sakit kepala.. Tulis karangan tajuk Adik Saya..
K: Hum.. (masam dengan mulut muncung)

Tak lama nampak ayah tengah tuliskan soalan.. Nama saya ______, Saya tinggal di ____..

M: Ni soalan senang.. Dulu memang la mama buat soalan-soalan ni sebab kakak baru nak belajar..
K: Hum..(masam lagi tak abis marah..)
M: Tambah soalan ni yah.. Mama saya seorang ____ (saja nak kacau kakak)
K: Hum..(masih marah & buat tak layan..)
M: Mama saya seorang _____ (saja ulang untuk tengok apa kakak nak cakap..)
K: Humm... (marah betul nampak)

Tetibe adik sambung..

A: Mama saya seorang yang cantik di dunia, kelakar dan teristimewa.. (dengan muke senyum lebar)

Huhu.. Adik, adik.. Pandai betul nak bodek mama..

No comments:

Post a Comment