Quote of the Day..

Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams. - Ashley Smith

Friday, July 15, 2011

Trime Kasih Nenek..

Ulangtahun hari jadi sentiasa jadi hari yang istimewa untuk mama sejak kecik.. Dalam ramai-ramai adik-beradik, selalu macam hari jadi mama & mak ngah yang confirm tak kan nenek miss untuk sambut.. Tak kire la sambutan kecik ke.. besar ke.. adiah kecik ke.. besar ke.. yang pasti mesti ada sumthing.. Dari dulu mama ingat semua ni sebab kitorg special..

Tapi, bile dah jadi mak orang, baru la mama perasan, semua ni bukanlah sangat sebab kitorg special.. Tapi sebab ulangtahun hari jadi kitorang jugak bermakna ulangtahun untuk mama.. Ulangtahun ke 32 kitorang bermakna 32 tahun berlalu sejak nenek susah payah mengandung dan melahirkan kitorang.. Susahnye nenek mengandung, melahir dan menjaga adik-beradik yang lain, bermakna berkali kali ganda susah untuk nenek mengandung, melahir dan menjaga kitorang.. Sebab tu la 13 Julai bukan saje istimewa di hati kitorang.. Tapi istimewa jugak di hati nenek..

Ucapan istimewa dari nenek untuk bday mama tahun ni..

"Selamat hari lahir untuk Timah.....Mengigati masa itu air mata gembira tidak dapat dibendung....Dua baby comel yang hadir sekali gus dalam hidup mama...Saiz dan wajah serta perangai yang tak seiras terus memukau diri ini....kebesaranMu sentiasa bersarang di minda. Sekarang giliran kalian merasai apa yang pernah mama rasa suatu ketika dahulu...Selamat hari jadi. Semuga ditetapkan iman dan dimurahkan rezeki serta berbahagia hidup di samping keluarga....."

Note: Terima kasih nenek.. Love u so much!!

3 comments:

  1. ann seolah2 dpt merasai apa yg ur mom rasai.. sgt syahdu..
    and happy birthday to you!
    moga Allah murahkan rezeki & kurniakan u all kebahagiaan tak berbelah bagi.. amin..

    ReplyDelete
  2. hepi besday akak....Hope your birthday blossoms into lots of dreams come true...insyallah:-from saleemah

    ReplyDelete