Quote of the Day..

Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams. - Ashley Smith

Thursday, February 11, 2010

Model Plasticine Kakak

Malam tadi adik dan kakak main plasticine dengan lebih aman.. Tak ada langsung bunyi kelahi.. Cuma kadang-kadang terdengar suara adik mengeluh model plasticine adik yang tak secantik model kakak.. Kakak dengan mood yang tengah baik memujuk adik dengan mengatakan model adik sama cantik dengan model kakak.. Mama yang leka menonton rancangan Restaurant Makeover langsung tak perasan model apa yang kakak dan adik tengah usahakan sehinggalah kakak datang menunjujkkan hasil yang dah selesai..

Kakak membuat model adik yang sedang memegang bunga.. Hasil karya plasticine kakak yang pertama (setelah berbulan-bulan merayu mama untuk membelikan plasticine) yang mama rasa agak kreatif patut diambil gambar untuk ditunjuk kepada ayah sebab ayah dah tertidur lena..

Adik datang dengan bekas mangkuk berisi plasticine yang hancur.. Adik kata itu bubur nasi untuk baby botak.. Terkilan pulak mama tak ambil gambar hasil kerja adik walaupun adik beriya-iya meletak mangkuk adik disebelah model kakak semasa mama sedang cuba mengambil gambar..

No comments:

Post a Comment