Quote of the Day..

Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams. - Ashley Smith

Thursday, February 11, 2010

Kakak Mula Sekolah

Tahun ni kakak mula masuk sekolah.. Dari mula cuti kakak dah tak sabar-sabar untuk masuk sekolah.. Barang-barang kelengkapan sekolah ayah beli dari awal cuti sekolah lagi.. Sempat kakak main sekolah-sekolah dengan pakaian sekolah yang baru beberapa round, macam yang mama, mak ngah dan mak lang selalu main dulu-dulu.. :)

Hari Pendaftaran

Hari pendaftaran murid darjah 1 jatuh pada hari Sabtu 02/01/10.. Kakak bersiap awal, tapi tak seawal untuk pergi ke sekolah sebab pendaftaran hanya akan bermula pada pukul 9.30 pagi.. Jadi sempat la kakak melayan mama dan ayah untuk berposing di dalam bilik, dapur, depan rumah, depan pagar & dalam kereta.. Kakak cool je, mama dan ayah je yang poyo sikit.. Maklumlah, anak sulung mama dah nak masuk darjah 1..

Mama kejut adik untuk bersiap.. Boleh bergambar sama-sama dengan kakak.. Tapi adik tak nak bangun.. Adik tak nak mandi, adik kata adik tak nak pegi sekolah.. Sebenarnya adik takut adik yang kene masuk sekolah.. Terpaksalah kakak bergambar dengan adik yang belum mandi..Bila mama, ayah dan kakak sedia nak bergerak ke sekolah.. Baru adik kata adik nak ikut.. Sebab takut lewat ke sekolah, terpaksalah mama angkut je adik yang belum mandi naik kereta..

Pendaftaran kakak mula dengan taklimat dari guru besar.. Dari awal hingga habis, mama tak dengar langsung apa yang guru besar cakap, sebab suara mikrofon yang terlalu perlahan dan suasana sekeliling yang bising dengan pekikan budak-budak.. Mama suruh ayah ke depan untuk dengar kalau-kalau ada pesanan yang penting..

Selesai taklimat, MC memperkenalkan guru-guru kelas darjah 1 dan kemudiannya memanggil nama murid mangikut kelas yang telah ditetapkan.. Kesemua murid berbaris mengikut kelas masing-masing di tapak perhimpunan sehingga agihan kelas unutk keenam-enam kelas selesai sebelum semua bergerak ke kelas masing-masing untuk sesi pendaftaran murid..



Hari Pertama Sekolah

Tak banyak gambar mama dapat ambik pada hari pertama kakak sekolah.. Kelam kabut untuk ke sekolah dan adik yang minta dukung sepanjang kat sekolah..


No comments:

Post a Comment